"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

torsdag 18 april 2013

22. (I dream of home)

jag håller mig kvar, följer efter på våta trottoarer. vill för allt i världen inte sätta mig på tunnelbanan hem, till livet jag inte har.
jag är världens tråkigaste. hittar på ursäkter så att folk inte ska komma på det.

jag röker fastän det bränner av förkylning. jag drar känslomässiga halsbloss och väntar på en kick som aldrig kommer.

jag vill citera all världens låtar för att beskriva dig. men varför ska jag egentligen ens försöka beskriva? det är så sent och vi sprang in i varandras förväntningar för länge sedan.
jag dagdrömmer om att vi har bra sex i köket och att det fortfarande finns något kvar att upptäcka.
säg att det inte var det här det var?
jag är sämst på att vara arg. sämst på att inte gömma mig själv i en käklinje och inte hitta mig själv igen förrän allt är förkolnat och för sent.
snälla såra mig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar