"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

tisdag 21 maj 2013

25. (the ring of fire)

Untitled

jag skrattar under regnet, ler mot solen och försöker klämma fram ett par tårar i mörkret. jag håller armarna om vackra människor och blir bakfull.
allt är ett enda virrvarr av vårkänslor, brustna hjärtan och rökta cigaretter.
i händerna håller jag vikter av fina flickors uppskattning, ett slampigt hjärta och förnuft.
jag vill inte göra någon illa, men kanske är det precis vad jag behöver.

Untitled

imorgon är det jag som bjuder till och in. jag har sett fram emot det så länge, att få se vardagsrummet fyllas av favoritpersoner. jag ska vara en drama queen i mitt musikval, men det kommer att gå de flesta förbi.
jag ska försöka ta igen missad tid och sväva högre än nödvändigt.
man är bara ung en gång och vips vad det är bor jag i tyskland.

Untitled

jag sitter på tredje raden och skaffar mig svettiga trosor när Sveriges sexigaste kvinna vrider på huvudet. nackens muskler spänns, handen rör sig ledigt men bestämt och en man tar tag i hennes höfter.
hon griper tag i honom i ren desperation, med riktig sorg och separationsångest i blicken.
sedan dricker jag och en bästa vän champagne på Dramatens balkong och just då är det perfekt.

Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar