"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

fredag 11 mars 2011

21. (den bästa av världar)



bland det bästa jag vet är när jag får ett nytt nummer av Bang i brevlådan. jag känner på den lena utsidan, bläddrar bland sidorna med massor av text. jag sätter på mig mina vackra genusglasögon och drömmer mig bort tillsammans med tidskriftens skribenter. jag känner mig aldrig så allmänbildad som när jag tar mig tid att läsa om hjältinnor och bortglömda frågeställningar. Bang är så fruktansvärt viktig och det är få saker som får mig att bli så inspirerad och känna en sådan passion. mellan Bangs pärmar kan jag och andra leva ut, vi tillåter varandra att vara som vi är och håller varandra om ryggen. jag minns min upprymdhet när jag förstod att Bang nu lärt mig så mycket att jag kunde börja ta ställning till de olika resonemangen. jag har växt med och av den här tidskriften.



Bang är så fruktansvärt bra för att det är det enda forum jag vet där vi kan ta en riktig feministisk debatt utan att först behöva debattera feminism.
Bang är en egen värld. den bästa av världar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar