"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

torsdag 17 mars 2011

22. (mycket vatten ska rinna under många broar innan jag glömmer dig)


markus sjunger:
the second winter without you, the second spring is coming soon, i melt away with the last snow
what on earth am i gonna do to get truough to you?
jag trycker på repeat. repeat. repeat.
det är du.
låtar är alltid bäst när jag kan sätta etiketter och på den här står ditt namn.
du är inte som dom andra. visserligen har du precis som dom fått mig att tänka naiva tankar, ändra mina självbild för att passa din och rubbat min koncentration.
men du har stannat kvar.
om nätterna drömmer jag om dig, oftare än jag drömmer om mina vänner. i drömmarna har du åkt runt halva jorden och sitter nu på min sängkant, anförtror mig saker, skrattar med mig, ligger med mig. det är så långt ifrån vår verkliga relation som det kan bli.
jag vill ju inte ens ha dig (du är bara det omöjliga idealet)
jag har försökt göra psykologiska analyser, dragit parareller, men inte blir det bättre för det. kanske får jag lära mig att leva med den fanatasiman, som i mina drömmar tagit din kropp. för jag vet att det inte är du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar