"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

lördag 17 maj 2014

14. (jag tänker aldrig mer bli tjugoen)

mina bloggpauser är långa. jag vet inte varför egentligen. brist på action är det inte.
har haft bra och dåligt sex, har haft stress pressat mot bröstet så att jag knappt kunde andas, har sett bra ut och tänkt modiga tankar om min framtid.

jag fyllde tjugotvå. är fortfarande samma person. hon som sitter inomhus och skyller på bakfylla, mest för att få kolla på nya avsnitt från samtliga serier hon följer på SVT flow. hon som sneglar på böckerna på nattduksbordet, blir inspirerad, men sedan aldrig läser. hon som har kuksugarläppar. hon som klubbat pinsamt få gånger sedan hon flyttade till Berlin. hon som får sitta själv på filten och vänta i fyrtiofem minuter innan någon behagar dyka upp på hennes födelsedagsfirande. hon som tränar alldeles för lite i förhållande till hennes dyra gymkort. hon som har svårt att stanna vid bara hångel. hon som bejakat sin sexualitet så hårt att hon inte känner igen sig själv när lusten tar uppehåll. hon som har en kamera som nu gått sönder för andra gången. hon som aldrig är nöjd, alltid drömmer sig bort.


bilder från januari, när Linnea och jag tog en långpromenad i Prenzlauer Berg och diskuterade feminism nästan hela vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar