"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

torsdag 24 april 2014

12. ( i ett land i en värld utav glas)


Jag orkar inte vara kreativ för allt känns plötsligt så naket. Snor en lista av min kära vän Julia så länge. 

Hur ser din skrivbordsbakgrund ut?


En bild du tar med photobooth nu tack!


Välkommen till min säng.

Tre saker du har gjort idag:
1. Kollat på olika universitet som kanske vore roliga att plugga en master på i framtiden. I framtiden om minst tre år när jag pluggat till en kandidat. Jag är ute i god tid, så att säga. 
2. Skrivit snällt till en person som inte förtjänar min vänlighet egentligen.
3. Fått reda på att det möte jag skulle ha idag angående morgondagens kameraarbete blev inställt. Så nu sitter jag här utan egentliga planer men mycket som borde göras.

Det tråkigaste som hänt i år?
Jag har varit rätt sur, arg, ledsen och besviken på människor. Av olika anledningar. Men det har gått över. 

Det bästa som hänt i år?
Har haft mitt livs två bästa ligg. Win!

Tre senaste sms:
Tar de tre senaste inkomna från olika personer, blir roligare så.
"Alexanderplatz om 1 tim o 15 min, tidigast"
"Ok, see you"
"Tack för ett par spännande och oväntat roliga dagar, hehe. Glad att jag följde med hit. Hoppas vi ses igen nån gång. Kram"

Nuvarande besatthet:
musik: Återupptäcker mycket gammal pop jag inte lyssnat på sedan den här bloggen startades
tv: SVT Flow
kläder: Trivs bra i min glansiga vårjacka.
mat: lagar ALLT med ärtor och vitlök

Mest romantiska som hänt på senaste tiden:
Att flörta bakom hörn är väl rätt romantiskt, eller att hångla i en park. Eller att hålla händer och lyssna på dikter. Men vet inte om det var på senaste tiden.

Ett jobb du aldrig kommer kunna ha:
Läkare. Inte min grej alls. 

Tre saker i ditt skafferi:
1. Jättegammal potatis jag aldrig kommer göra något av.
2. Ägg. Alltid.
3. Supertrist te (hej kära bloggläsare, om ni vill skicka te till mig är det bara att fråga om min tyska adress MVH väldigt sugen)

Behöll Julias tredje punkt eftersom den stämmer väldigt bra här också.

Något du inte gillar hos andra:
Beskrivningen "stolt kapitalist". Lol gå härifrån. 

En dålig sida hos dig själv:
Att jag är så mycket bättre på att starta än att avsluta saker.

En maträtt du är sugen på prick nu:
Skulle gärna äta fruktsallad med vaniljkvarg. Åh nu blev jag hungrig, bäst jag går och steker lite fänkål.

Helgplaner?
Inspelning på lördag, på söndag borde jag försöka ha ett möte med en skådespelare jag kanske ska jobba med. The glamorous life of a film maker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar