"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

tisdag 4 februari 2014

5. (let me be the one to save your life)

jag är avundsjuk på de som känner dig. 
jag är avundsjuk på staden som får innehålla dig. jag är avundsjuk på mötet du promenerar till. jag är avundsjuk på människorna vars foton du förvarar i din plånbok. jag är avundsjuk på de vännerna du ringer. jag är avundsjuk på axlarna du gråter mot. jag är avundsjuk på händerna som knäpper upp din bh. jag är avundsjuk på de anonyma som står pressade mot dig i kollektivtrafiken.
jag är avundsjuk på de som känner dig.

---

innan min nya kamera gav upp (sorgligt men sant) hann jag prova filmfunktionen lite. presenterar resultatet här under. det abrupta slutet skyller jag på att jag verkligen inte förstår iMovie. såhär såg det i alla fall ut när jag tog Julia under armen och firade lite deadline med mina klasskamrater. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar