"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

onsdag 18 september 2013

36. (I'd like to keep you around)

förlåt att jag är så tråkig. men stressar omkring i någon sorts bubbla och försöker fånga dagarna i Stockholm så gott jag kan. ni får en lista, kära läsare, för att jag gillar er. 

hur ser din skrivbordsbild ut?

 såhär rullar jag

din senaste photo booth-bild:

 försökte påminna mig själv om att jag gillar Berlin och sådär. 

vad är det tråkigaste som hänt dig hittills i år?
att min fina vän Abdi blev skjuten i Somalia och dog. har nog aldrig träffat någon så genomgod och ädel människa som han.

vad är det bästa som hänt dig hittills i år?
att jag kom in på filmskolan, att jag har hängt så mycket med så många fina vänner, att jag har legat med mer än en person(it's funny 'cause it's true)

dina tre senaste sms?
"15?:) te hos mig?" - smider planer inför morgondagen.
"ULLA :)" - mormor påminde mig om vem jag skulle ringa.
"Ah fett då gör jag det! :)" - julia skrev om hennes ankomst till stockholm på fredag

nuvarande beroende:
musik: mitt 1D-lyssnande har börjat avta lite. nu gäller mest Oskar Linnros senaste platta, så himla snyggt producerad.
tv-serie: heroes just nu.
kläder:  skulle gärna klä mig såhär i höst om jag kunde
mat: ägg.

ett jobb du aldrig vill ha: 
läkare. det är ingen risk heller.

något du inte gillar hos andra:
när folk är sexistiska eller rasistiska. och det måste inte vara sådär uppenbart grovt, tycker det är sjukt mycket mer obekvämt ifall någon inte har självdistans och inte förstår hur problematiskt det de säger är. jag själv kan till exempel generalisera rätt mycket ibland, men jag är i alla fall medveten om det och vilka strukturer jag troligtvis bygger på med det.

en dålig sida med dig själv:
är dålig på att komma på frågor att ställa till folk. sitter mest och lyssnar och svara på frågor jag hoppas de har.

en maträtt du är sugen på just nu:
är för ovanlighetens skull inte hungrig(?!?!?!?), så vet inte. skulle väl inte banga en risotto, men det gör jag ju aldrig.

vad är dina helgplaner?
tänkte ha en avskedsfest och sedan dra en sväng till Berlin. en sväng = ett år. 
flyttar på lördag.

under min berlinvistelse kommer jag att dubbelblogga. här kommer det bli som vanligt igen, med uppdateringar om mina feelz och sådant. HÄR kommer jag blogga mer om vad jag gör. den sistnämnda bloggen är familj- och släktvänlig. vill ni höra det smaskiga så ska ni stanna här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar