"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

onsdag 30 januari 2013

7. (if you're a strong female)

vaknar med perfekt hår. ser slutet på en medelmåttig film och sätter mig för att skriva ett föredrag om asylpolitik.

just nu sitter jag och är tacksam över mina vänner. något så simpelt, men ändå så ovanligt.
jag känner mig lyckligt lottad som har en så fin bekantskapskrets, även om jag för tillfället har få riktigt nära vänner.
jag är framför allt väldigt tacksam och stolt över att jag numera kan gå in på distriktscentralen utan att känna mig fullkomligt bortkommen. jag är tvärtom en av dem som distriktets allra coolaste skiner upp när de ser. trodde nog inte den dagen skulle komma.

åh, självförtroendet. vi pratade om det igår, när vi sågs för första gången, jag och Rebecca. och vi lovade varandra att vi ska sluta be om ursäkt, bli mer coola i oss själva. vi pratade om kärlek också, om självbilder, om människors lager, om relationer, om sexualitet och om film.

det slog mig nu imorse att jag faktiskt ska plugga film. fick ett mail med listor över böcker och filmer och sådant som är bra att ha tagit del av. listorna var långa och till synes omöjliga.
och sällan har jag känt mig så beslutsam.
jag ska gå in för det här.
jag är så stolt över mig själv att jag har gett mig den här chansen.

idag tror jag på mig själv. och min framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar