"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

onsdag 23 januari 2013

6. (there ain't no reason you and me should be alone tonight)

jag drömde en så magisk dröm. inte i natt men natten innan den. 
hon såg upp på mig med tårarna fortfarande rinnande över kinderna, och jag såg i hennes ögon att hon förstod att jag förstod.
känslan i magen sitter fortfarande kvar och jag hatar mitt liv för att det inte utspelar sig på svarta scener med huvudet lutat mot dansares lår eller armarna runt den vackraste.  
hennes svank var så sval mot fingarna, jag tryckte henne mot mig.
det gör så ont att hon inte vet någonting om det här. inte har ett enda minne.

sitter i soffan istället, med ont i ryggen och ont i magen. känner mig mest bortskämd samtidigt som jag tror att huvudet ska sprängas bort av all stress.
der Deckel - der Topf
Er hat keine Regenschirm



Ich bin nicht glücklich.
Ich kann glücklich sein.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar