"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

söndag 1 juli 2012

27. (now days go by)

hemma från Borlänge nu. kände mig så bra och ibland bara halvbra, men aldrig dålig även om det kanske var sanningen. men det skiter jag i för det är SYSTERSKAP och FEMINISM och TWISTER. Ahhh.
Ung Vänster hade det bästa tältet på området(självfallet) och på kvällen med tända lampor, mörka himlen och nära kroppar, fnissade jag som besatt ner mot den fuktiga mattan.
och jag lutade mig mot en av mina bästa vänner, även när saker kändes jobbiga. och fick förresten höra att jag var såväl skön som trevlig och pårökt. jag var så himla nykter genom hela festivalen, men kände ändå att jag gick över gränsen och kroppskontakten med din onykterhet var ju inte nödvändig. men jag tänker inte gråta över spilld mjölk, så att säga.

när jag är syster på stan är jag nästan en av dem. 

en moderat la handen på mitt lår och vet ni va, jag sa bestämt till honom att ta bort den.
och att han kallade mig "lilla gumman" påpekade jag var nedsättande.
och nej jag slog inte till honom men fan vad jag är bra ändå, okej?

du är så långt från klackar nu, men du är hår och naglar och självklarhet. och jag minns dig som skrämmande men kommer ihåg dig som varm. du är den nya förra sommaren-tjejen på det sättet att jag aldrig blir klok på vad du tycker om mig.

jag såg Rihanna live, det gjorde inte du - pilutta dig. halvtimmen innan spelningen var jag och Julia oroliga för hennes hälsa och jag vet inte om vi fick bränsle på majbrasan eller blev lugnade. asbra i vilket fall som helst.
(såg även The pains of being pure at heart, The Shins, Rebecca & Fiona, Mankind, Bloc Party, Den svenska björnstammen)

och Gaga spelade officiellt en ny låt och det sommar och sol och imorgon börjar jag på ett alldeles nytt sommarjobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar