"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

måndag 4 juli 2011

52. (original, the truth)

jag har flyttat och skaffat mig nya livsförutsättningar och sådär nu så jag tänkte att det kanske är på plats med en presentation. vem jag är. skulle ni fortfarande undra någonting så kan ni ju alltid fråga. så kan jag känna mig märkvärdig.


  • jag heter julia och innehar den något värdelösa åldern av nitton år.
  • när jag söker jobb skriver jag bland annat att jag är ambitiös och nogrann.
  • ibland händer det att jag ryser och skakar när jag bli upphetsad, vilket får partnern för tillfället att bli väldigt öm och omvårdande eftersom hen tror att jag fryser.
  • jag sparar pengar till en lång resa till andra sidan världen.
  • så fort jag har fattat mod och fått fingret ur röven ska jag trotsa min låga smärttröskel och skaffa minst en tatuering.
  • jag köper nästan uteslutande svarta kläder.
  • jag drömmer om att mitt tv-seriemanus ska bli verklighet.
  • min pappa avslutade sitt liv i en bil mellan shell och mcdonalds bredvid väg E4. jag tycker inte om att åka förbi där.
  • en sak jag däremot gillar är svartvita mönster.
  • jag gillar att få gäster, men har oftast roligare som gäst än som värdinna.
  • jag är rätt bra på att flörta, men usel på att få det att leda till något mer och hemskt dålig på att bestämma mig för vad jag vill.
  • jag skulle vilja bli diplomat, manusförfattare, fotograf, tunnelbaneförare,
  • journalist, studie- och yrkesvägledare, författare, omvärldsanalytiker, kreativ producent... eller något annat häftigt.
  • jag kommer aldrig, hur rik jag än blir, att rösta blått.
  • min favoritlek på fyllan är "jag har aldrig..."
  • jag har sett Florence Valentin live 18 gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar