"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

fredag 1 juli 2011

51. (jag kommer aldrig aldrig tillbaks)



sitter i köket som för tillfället även är mitt sovrum. jag har nyss bäddat ner min mamma efter att ha torkat och sköjt hennes bajs i nästan två timmar.
lägenheten är flyttstökig och kommer nog att vara det i några veckor. det är folk här nästan hela tiden, utom såhär på kvällen. därför är det skönast precis nu, när jag kan sitta själv i kökssoffan och lyssna till en tystnad som inte alls är lika tyst som i årsunda, men som jag gillar mer. att bo på bottenvåningen gör mig konstant rädd för inbrott, men jag glädjs åt att jag har stockholms alla gator inom tunnebaneavstånd.

och mina vänner känns så fruktansvärt långt bort. det stämmer nog det där att man inte vet vad man har förrän man förl0rar det.

1 kommentar:

  1. Jag saknar vår dans på smutsigt stengolv mot ekande väggar.. Jag får dansa förbi Stora staden nån dag. Kanske ta tuben mot Ropsten men kliva av vid Gärdet för att sedan dimmiga och vingliga fara till vårt grannland? :)

    SvaraRadera