"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

torsdag 14 oktober 2010

30. (what's left to say)

här får ni svar på de frågor som ännu inte blivit besvarade:

varför kom du på att gå med i Ung Vänster?
well. jag är liksom uppfödd i vänsterträsket. jag kunde slagorden från första maj-demonstrationer innan jag kunde multiplikationstabellen. på dagis skrek jag de högt och gungade i takt.
när jag blev äldre försökte jag skapa mig en egen politisk syn, men jag kunde inte upptäcka något som vänstern sa som inte verkade rätt och riktigt. rättvisa, kultur och miljö är ju trots allt det viktigaste som finns.
min pappa kom så småningom också att arbeta i riksdagen för vänsterpartiet, så jag är lite bekant med många ledamöter och riksdagens korridorer var lite som ett andra hem för mig i några år.
sedan blev det så att jag en dag hörde från min bästa vän ellinor att en kille i hennes mammas klass försökte starta upp en ung vänster-klubb i sandviken. och då blev det så naturligt att gå med. det första vi gjorde typ, var att åka ner på klimatmötet i köpenhamn. det var skitkul och vi kände oss viktiga och det gav motivation att fortsätta. nu är jag distriktssekreterare. tänka sig. jag brukar tänka att pappa är stolt över mig, om han nu sitter på något moln och kikar ner.



om du fick kyssa vem du ville, vem skulle det vara?
det är en väldigt svår fråga. jag måste nog vara tråkig och helt ärligt svara: någon av mina gamla kärlekar. alltså någon jag varit kär i men inte känner något för nu. jag skulle vilja göra det för att ta reda på ifall det fortfarande skulle kännas i magen och kanske ifall det var värt en förälskelse.
men om jag ska prata kändisar så ligger oskar linnros(jag hittar ingen bild som gör verkligheten rättvisa. okej. den kanske) och bret mckenzie rätt högt upp på den listan.



vad brukar du tänka på innan du somnar?
när jag inte tänker på något tråkigt, typ dagens misstag och vad jag ska hinna med imorgon så brukar jag låtsas lite. låtsas att någon snygg person ligger bredvid och lägger en hand på min höft när jag ska somna. vi kanske skrattar åt något och pussas lite först också. sånt tänker jag på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar