"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

torsdag 16 september 2010

24. (hon går ur bilen och slår honom på käften)



jag drömmer om en lägenhet i göteborg. lägenheten har balkong där jag odlar mangold, hallon, kryddor och vackra blommor. växterna gör att det inte finns så mycket plats att sitta på, men det är okej. när våren kommer så öppnar jag balkongdörren på vid gavel, en vind blåser genom lägenheten och får sidorna i min studentlitteratur att prassla. jag begraver händerna i jorden, sår och vattnar.
lägenheten har vita väggar och trägolv. i badrummet står ett badkar och i garderoben hänger kläder som får mig att se hälften svår och hälften mysig ut. mörka nätter spenderar jag framför köksbordet med näsan begravd i en bok om samtida dramatik. jag dricker grönt te och försöker se ut i det svarta utanför fönstret, men det enda jag ser är mig själv i ljuset från taklampan när min reflektion stillsamt ser tillbaka på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar