"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

torsdag 5 november 2009

nununu.

snö där ute. förut svalde marken all, men nu har det fått nog och låter det bildas ett vitt lager. jag frös lite idag och igår. igår hade inte andreas någon känsel i fingrarna, idag hade inte ida det. själv har jag vantar.
jag skriver inte på mitt skolarbete, det är inte en engångshändelse(inte en vana, kanske en tradition). jag dricker kanelte och snön virvlar på de kala grenarna som är tunga av rönnbär. det blir en kall vinter och jag läser i dn om loka. och jag läser nog ut carrie idag. som jag måste. där läser jag om hennes lycka, då i början när allt gå bra. men läsaren vet att det väntar stor olycka och jag känner med henne, det gör jag.
jag tänkte åka till storstaden i helgen, men har inte bestämt något, så det dröjer väl ännu längre tills jag får återse min älskade huvudstad och igår handlade jag mellanmål för etthundrasjutton kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar