"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

torsdag 5 november 2009

love is not pop.

jag lyssnar på Love is not pop och snön fortsätter falla fast nu i mörker. hos Carrie har helvetet snart tagit slut, det är inte mycket kvar av boken.
jag tror den här skivan är bäst med sällskap. den ger mig en stilla popstämning, men den är nog finare om man är två. som sitter och pratar och dricker något som får själarna att njuta. och så ser de båda ut genom fönstret och pratar om livet och korkade gemensamma vänner och i bakgrunden ljuder El Perro Del Mar.
day 67.
när jag gick hem från bussen idag tog meningar rum i mitt huvud. tunga, romantiska. lösryckta meningar och kärlekshistorier, som om jag tänkte genom någon annan för några sekunder. de försvann lika snabbt som de kom.
men det var fint.
som när varje andetag blir till hennes namn
so it comes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar