"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

onsdag 2 september 2009

en ny årstid.

kungsholmen.
höst igen. det är lugnt, jag gillar när sommaren blir höst. lite sämre känns det i november när jag står på resecentrum och håller på att frysa benen av mig.
jag har gjort en kort spotifyspellista. den följer inte något tema, mer än att det är ungefär vad jag kommer att lyssna på i höst. här är den.

sommaren tog slut på popaganda. markus krunegård spelade på sommarens sista konsert och vi sög ut det sista ur årstiden. vi hade inget vin och inga cigg, men det var bland det vackraste jag varit med om ändå. vi dansade i regnet till MGMT och i skymningen till Florence Valentin. jag hittade mina glasögon efter några timmars desperation och jag spanade på Han från Hello Saferide-konserten. runt mitt handled sitter ett klargult band. jag gillar gult.

skolan har åter börjat. jag gör framsidor till mina kollegieblock och människor har bråttom igen. folk blir sjuka och smittar ner alla handtag. snart får vi väl alla svininfluensan allihopa. så passa på att leva innan det. gå på fest till exempel. det ska jag nog göra på fredag. jag är pepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar