"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

måndag 11 april 2016

4. (I'd love to hold you close, tonight and always, I'd love to wake up next to you)

jag har försummat mitt skapande, mina vänner, min skolgång. jag har glömt hur skönt det är att vara helt själv hemma. jag har lärt mig hur det är att prata med någon när pratet aldrig tar slut. jag har fått fråga hur din dag varit och klagat på min egen. och du har lyssnat. du har velat veta.
snart åtta månader här i vår värld. har aldrig varit med om något så smärtfritt tidigare. du ger mig nya intressen och jag lär dig om filmteori. vi sitter mitt emot varandra, ligger på varandra, lutar oss mot varandra. jag somnar allt som oftast i din famn.
kärlek är så inspirerande och samtidigt så otroligt avtrubbande. plötsligt förstår jag kärlekslåtar och klichéer. men hur ska jag kunna skriva om det när allt är skrivet.
att träffa dig är det bästa jag gjort.
alla timmar vi slösat, slöande i din säng. jag vill aldrig ha dem tillbaka, jag vill ha fler.
mer len hud, fler fina ord innan jag somnar, fler snabba kyssar, mer klagande på hur otroligt trötta vi är jämnt.
jag ser så mycket fram emot vårt liv tillsammans.

(bild från The Girl on a Motorcycle, 1968)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar