"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

måndag 28 juli 2014

19. (I chew gum and smoke in your face, I'm absurd)

jag var i Sverige en sväng. en sväng jag inte ens var sugen på. men det var väl bra ändå. bra att lämna av tunga kläder och böcker. bra att ligga på gräset på Långholmen, bra att glida runt hemma inanför neddragna persinner. det är så mycket verkligare att jag snart flyttar härifrån. hem till det som luktar gott och mysigt och tryggt. lägenheten som gör mig inspirerad att läsa och laga mat.
men jag är rädd också. rädd att den inte kommer att kännas så när den är hela min värld igen. då när jag så tydligt inte är i Berlin längre.

min mamma var förresten här på besök över påsken. det är fint att hon kunde hälsa på i min värld. det är lite bökigt med assistenter och rullstol och grejer, men det gick väldigt bra. såhär såg det ut då.

Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled

2 kommentarer: