"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

onsdag 10 april 2013

21. (blurring the lines between real and the fake)

animated gif

jag känner mig så gammal och så ung. för gammal för att sitta utanför arenor och krossas mot staket. för ung för att skärpa mig, sluta bära glitter, ta hand om mig och ta en examen.

i torsdags kedjerökte jag. jag bar solglasögon, såg sur ut, gjorde Systembolagets kassörska glad, ignorerade sms, gjorde ett halsband, övade på att prata i telefon för pengar och drack Tequila ur kaffekopp med en bästa vän.
i lördags skulle jag vara sur. var istället: apatisk, nervös, glad, förstående, dum, accepterande.  
i måndags kväll höll jag Lana Del Reys hand i min två gånger, grät några efterlängtade tårar och tog tunnelbanan hemåt tidigare än mina vänner.
just nu: är försiktig, annars kan ju folk tro att det är något mellan oss.

en vän till mig är rädd för att vara kvar, att inte utvecklas. jag är likadan, men inser att just nu är det ingen risk. allt ändras på bara några veckor. alla känslorna på en och samma gång. nytt jobb, avhoppat plugg.

...hej jag heter Julia och jag ringer från SKOP...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar