"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

söndag 23 september 2012

41. (jesus sa vänd andra kinden)

det brinner och hamrar och är harmoni om vartannat.
ibland önskar jag att jag var alldeles själv, i min egna lägenhet. att jag kunde låsa dörren om mig, i en stad som är min, och sedan spendera kvällen precis hur jag vill.
ibland är jag så himla trött på mig själv.
ibland är jag trött på ständig förflyttning.
ibland är jag alldeles för rastlös.
ibland vill jag bara gråta.
ibland spyr jag över toalettstolar samtidigt som jag ler för att jag har så himla kul.
ibland är allting så vackert att hjärtat snörps ihop till ett litet russin.
ibland om kvällarna skimrar husens ljus i vattnet, precis som det gör hemma i Stockholm.
ibland känns det knappt att jag är utomlands.
ibland dricker vi öl hela dagarna.
ibland hatar jag män.
ibland hatar jag att jag behöver män.
ibland hatar jag att jag tror mig behöva män.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar