"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

tisdag 5 juni 2012

23. (du är på andra sidan jorden)

snälla säg mig att vissa stjärnor faller snabbt. att olyckan väntar.
minns att du satt på andra sidan köksbordet och inte kunde bestämma vilket pålägg du skulle ha på din macka. tänk om the table had turned. om jag varit där du är nu. om jag varit du.
då hoppas jag att jag skulle slutat olycklig. för du vet, jag unnar ingen annan än mig själv lycka.
för snälla säg mig att det är jag som slutar lycklig.
jag vill så gärna tro att allt jag gör för mig närmare den jag vill vara. om du är den du vill vara, kanske du plötsligt är hon. men jag vet sanningen.
och i halvhjärtade försök, ett stökigt rum och noll socialt liv ligger varken min framgång eller mina drömmar.

-----

han kommer inte att vänta på mig i en evighet.

-----

somnar med ambition, vaknar med förkylning. våren med körsbärsblom och solvärme ersätts av grått piskande regn mot rutan. rekordkallt säger de, jag kunde inte bry mig mindre. gömmer mig under täcket och sträckläser. lyfter vikter på gymmet och har noll känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar