"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

fredag 28 oktober 2011

85. (just you and your idol singing falsetto bout leather, and not a myth left from the ghetto)

fredagkväll. lönehelg.
i min gamla hemstad ska folk se 50 cent live. här runt omkring mig gör sig människor redo för utgång. själv hänger jag mest på britannica.com
klockan är halv åtta och jag åker hem från asienbiblioteket där jag suttit sedan mitt på dagen och formulerat ett svar om de viktigaste kristna sakramenten.
det är mörkt och kallt. jag har skjorta under tjocktröja under tunn jacka och stor halsduk. huttrar och kickar vid busshållplatsen. lyssnar på bowie, det är en sådan dag idag.
stockholm lyser med alla sina ljus. fönster, gatlyktor, billyktor, reflektioner i vattnet, cigraretter och tändare. jag bidrar själv med en liten glöd i allt det mörka.
och plötsligt inser jag att jag faktiskt bor här. att det här är min vardag. och det känns varken sprudlande bra eller deppigt. det bara är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar