"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

tisdag 23 augusti 2011

64. (vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer)



lyssnar på bra musik, annan musik och annan bra musik. åker tunnelbana ibland. träffar vänner som kommer på besök ibland. bränner mig på brännässlor och lagar nudlar och äter quornbitar och promenerar långa och kortare sträckor. jag har beställt studentlitteratur, jag söker jobb, jag skriver saker i min kalender - varenda föreläsning till mitten av januari. sedan tar kalendern och kursen slut.

31 oktober åker jag till spanien. det är bokat och klart, det känns både vuxet och väldigt skönt.
jag mår som bäst när jag blir full med ellinor och dansar till club killers, springer de sista kvarteren på södra södermalm, mot vattnet. mår bäst när jag gosar med julia bland svett och kuddar på vurma hornstull.
mår bäst när jag blir påminnd om en värld utanför stockholm.

1 kommentar:

  1. Förstår det, Stockholmsvärlden är inte alltid så kul...

    SvaraRadera