"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

måndag 11 juli 2011

54. (igår)

i ett provocerande blått rum. mina kläder doftar som Någon Annans. jag slukar ord med välbekant men sällsynt pirr längs ryggraden.

bakom nya duschdraperiet. jag sluter ögonen, tänker på dig och tappar nästan balansen. tror att jag ska dö, eller åtminstone förlora all kontroll, men finner mig snart otillfredställd igen.

tunnelbanerulltrappa. jag står still i mitten, äger mitt liv, äger stilen.

hornsgatstrotoar. går midnattspromenad på söder från början till slut. går förbi kvarter där du vistats bara timmen tidigare.

västerbrofäste och falafelkladd. hur ser han mig? och egentligen bryr jag mig inte för jag är lesbisk och iskall.

nattbussromantik. jag lär mig att hitta till samma gamla vägar och de kysser varandra, kanske för första gången, kanske förbjudet, kanske motvilligt.

nummerinsisterande på hemmatorget. kom så går vi en promenad tillsammans. nej. varför inte? vill man vara fin får man lida pin. att äga stilen har sitt pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar