"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

lördag 8 maj 2010

(min oskuld är en kråka)

när jag försöker förklara
att de hårda tag du varnat för
inte gör mig rädd
jag väntar på dem
tagen

är jag en fallen förväntning
?

som om min oskuld
flugit från min axel
och nu
kraxar dig rakt i ansiktet

kråkan är inte självvald
det var mörka kvällen i lokalen
kallt te
bussminuter
och vi är ju ärliga mot varandra du och jag, visst är vi det?

mitt eget val att nämna det
men det kan kännas
onödigt

du klär inte i en så förvånad blick, baby

hastigt och klumpigt
sattes kråkan på min axel
den kraxar ut i ensamheten

ekar

ekar
genom ensamma tonårsrum
skoltoaletter
samvete och kval

det är inte vad jag gör det är vad jag inte gör
med en svart klump på axeln

och ännu har ingen lagt märke till
de blanka fjädrarna


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar