"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

fredag 23 april 2010

DET ÄR SÅ VACKERT DÄR, NÄSTAN SOM EN TAVLA.

jag gick en promenad när solen snart skulle gå ner. egentligen vet jag inte varför jag skriver, det går nämligen inte att beskriva i ord. det var överjordiskt vackert med molnen och diset och sjön och vemodet och tystnaden och ensamheten. självklart hade jag inte kameran med mig, annars hade det kanske blivit min bästa bild någonsin.

det kan ha varit det vackraste jag någonsin sett. och då stod jag ju ändå på gamla vanliga hawaii och blickade ut över samma storsjö.
jag fattade plötsligt varför man flyttar hit. såg mitt eget hus från skogen. det såg så fridfullt ut.

1 kommentar:

  1. Sv: Åh, vad snällt! Glad jag blev att du kommentera. Gjorde min kväll lite bättre. Fin blogg själv föresten!

    SvaraRadera