"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

tisdag 29 september 2009

känslan.

day 45.
vi var aldrig fulast, aldrig fullast.
men vi var inte heller snyggast eller nyktrast.
vi var inte de med sämst bloggar, men inte de med bäst.
känslan är den känsla av längtan jag känner inför att förlora mig själv.
förlora mig själv i någon annan och inte hitta mig själv förrän efter några månader igen. andra väljer mellan vackra människor. själv är jag svältfödd. seems to work out right for all of my friends, it never ever works out right for me.
och min vän berättar om flickan med den mörka luggen och pojken med den ljusa. han som måste lyfta henne när de ska kramas och flickan som har gul basker och fina ögon och som ta på min vän så att allt annat känns meningslöst.
och vad gör jag.
jag skriver i en jävla blogg.

1 kommentar: