"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

torsdag 17 september 2009

jag vill ju bara vara snygg.

Idag planerade jag och Ella vår tågluffstripp istället för att jobba med våra frågor om antiken på historialektionen. Nu är jag hemma och såg nyss ett facebookalbum med analoga bilder på en gammal bekant som tågluffat. Allt där var vackert. Jag tror vår luff blir vacker, den med.
day 36.
och ibland kommer den där känslan krypande och sätter sig i mitt knä. och jag gullar med den. känslan av att allt som betyder något är att vara snygg. jag vill ju bara vara snygg. det är sant. jag borde anstränga mig lite mer. slänga min garderob, köpa mig en ny. lägga ner mer tid och tankar.
det är en så otroligt omoralisk tanke. men den ligger mig varmt om hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar