"Being no poet, having no fame, Permit me just to sign my name" - Maria Callas

tisdag 21 juli 2009

jag skulle vilja skriva.

jag skulle vilja skriva om Ida och Sandra och fina människor jag nästan känner
jag skulle vilja skriva storslaget, poetiskt
gärna illustrerat av modebilder på mig själv
där jag är vacker och popig och underbart fin
men jag är ju på semester och här är jag inte fin
mammas jeans, feministtröja, palestinasjal, flipflop
090101 random house.
efter dass kom regnet hårt och fasansfullt och Hanna gav mig en kopp te det värmer och jag fattar egentligen inte vad jag ska göra här i tre fucking veckor men snart kommer jag kanske på det.
efter gotland är det way out west och göteborg och sandra och florence valentin och arctic monkeys och glasvegas och jag är peppad och har lust att köpa en klänning på beyond retro jag får väl göra det i götet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar